Podzial sloganow reklamowych

Wszystek z nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z wszystkiego pomieszczenia; czyli wtedy w ról billboardów, plakatów, czy też reklam telewizyjnych i radiowych. Informacje mogą otrzymać wiele form, a pamiętają jakąś funkcję: powinny przekonać nas do zaangażowania się danym towarem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam jednak muszą dbać o czymś niezmiernie istotnym. Ludziom nie można niczego rozkazać, a ważna ich zmanipulować, by (nawet czasem nie do tyłu świadomie) wykonali prace, których od nich oczekujemy. I tutaj używamy do bliskiego problemu, czyli do hipnotycznego języka wpływu, którym jest perswazja. Ludziom, jacy nie są związani prosto z marketingiem, dane są podziały informacji ze powodu na media, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu jest także jedne bardzo istotny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, czy ze względu na zasadę. Tak a możemy korzystać reklamy szeptane, informacyjne, ale jednocześnie reklamy typu francuskiego albo nawet polskiego.

Czym dzielą się przedstawione przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najzwyklejsza do zdefiniowania – istnieje wtedy po prostu przekaz, że mamy coś do zaoferowania dla mężczyzny. Reklama francuska ale będzie używała sprzedać nam konkretny towar podając go w forma żartobliwy. Z serii reklama typu polskiego będzie nawiązywała do jakichś kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń lub też zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najlepsza jest reklama typu szeptanego. Żeby ją zaprezentować, użyję pewnego przykładu. Wyobraźmy sobie, że istniejemy w biznesie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym zdaniem, rzuca się w bliskim kierunku oraz z razu zaczyna wychwalać produkt, nie uważając na swoje protesty, iż tak właściwie jeszcze się nie zdecydowaliśmy czy te „tylko oglądamy”. Ten model sprzedaży sprawia, że czujemy się przytłoczeni, śledzeni, jesteśmy od razu ochotę wyjść ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, i gdy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną mówić do nowego sprzedawcy, że niedawno kupili dla własnego partnera koszulę w obecnym biznesie, zaczną wychwalać produkt. Zrobi to, że my, przypadkowi słuchacze, zajmiemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie osiągniemy tę samą koszulę, zapłacimy za nią i spełnieni wyjdziemy, nie mając do celu świadomości, że właśnie zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym jest perswazja. Lub jest do zjawisko dobre? Dla użytkowników dawało się, że nie, w celu nikt nie chce być manipulowanym. Ale dla sprzedawców jako dużo. Spójrzmy zasadzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z jakiej branży, spośród tegoż się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do celu się sprawdza.