Program pos restoran

POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako produkty reklamowe, jakie zamierzają zbyt zadanie wspieranie sprzedaży w punkcie sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale jest obecne program przeznaczony dla każdego sklepu, który współpracuj z dowolnym stanowiskiem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną promocją w magazynie.

 

Materiały reklamowe, a jakie? W skład materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama posiadająca wzmianki o produkcie; stojak na reklamy wspólnie z ulotkami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka zlokalizowana na półce sklepowej opatrzona w logo jakości i nowe informacje; stand to trybunka, jaka stała opatrzona brandem marki służy dla hostess w kierunku reklamy towaru w zakładzie sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to nasza nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z danym hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku przy dojścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na domu, w jakim zawiera się placówka, oraz w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Istotną rzeczą jest więc aby kaseton był dosyć duży, a treść idealnie dopasowana do reszty, żeby była przede każdym znana – im nieco wiedz na kasetonie tym dobra. Innymi nowszymi środkami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które wyświetlają ofertę zachęcającą do obrotu. Wyspa lub tzw. końcówka w wielkich sklepach opatrzona licznymi komunikatami, które mają zachęcić konsumenta. Warto tutaj nadmienić, że wyspa czy końcówka to pewien z elementów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy wydać na dwie grupy: gładkie i mocne. Te główne więc bardzo wrażliwe materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a proste to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która łączy producentów materiałów POS to POPAI. Warto wspomnieć, iż stanowi zatem organizacja non-profit i została otwarta w 1936 r. a stąd jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W bliskim świecie oddział stowarzyszenia powstał w 2008 r.